امروز : شنبه ۱۳۹۷/۰۷/۲۸ می باشد.

آشپزی

آمار سایت

  • کاربران حاضر: 1
  • بازدید امروز: 20,855
  • بازدید دیروز: 8,946
  • بازدید هفته: 34,652
  • کل بازدید ها: 252,419
  • کل نوشته‌ها: 593

تبلیغات متنی

بهترین فواید تخمه هندوانه

%d8%a8%d9%87%d8%aa%d8%b1%db%8c%d9%86-%d9%81%d9%88%d8%a7%db%8c%d8%af-%d8%aa%d8%ae%d9%85%d9%87-%d9%87%d9%86%d8%af%d9%88%d8%a7%d9%86%d9%87

 

ارزش غذایی تخمه هندوانه

مقدار مواد مغذی دانه ها به خوردن مقدار دانه ها بستگی دارد از آنجا که آنها کوچک هستند شما نیاز به خوردن تعداد بیشتری برای به دست آوردن مزایای قابل توجه آن هستید با این حال، هنگامی که ارزش غذایی آن را با دیگر میان وعده مقایسه کنید دانه هندوانه به مراتب جلوتر است در این مقاله ۵ تا از ارزش های غذایی دانه ی هندوانه بیان می شود.

۱. کالری پایین

یک اونس دانه هندوانه شامل حدود ۱۵۸ کالری است که خیلی پایین تر از یک اونس چیپس سیب زمینی ( ۱۶۰ کالری ) نیست اما اجازه دهید نگاهی به آنچه به منزله هر اونس است داشته باشیم حدود ۴۰۰ دانه هندوانه تک در هر اونس وجود دارد و آن شامل تعداد بسیار زیادی دانه برای خوردن است در مقابل، تنها ۱۵ چیپس سیب زمینی در هر اونس وجود دارد که، به مراتب بسیار کمتر از چیزی است که افراد به طور معمول در یک نشست مصرف می کنند.

یک مشت پر بزرگ از دانه ی هندوانه در حدود ۴ گرم وزن که شامل حدود ۵۶ دانه است و فقط ۲۲ کالری دارد و این به مراتب کمتر از یک بسته چیپس سیب زمینی است!

۲. منیزیم

یکی از مواد معدنی موجود در دانه هندوانه منیزیم است شما در هر وعده شامل ۴ گرم دانه هندوانه، ۲۱ میلی گرم منیزیم دریافت می کنید توصیه FDA به بزرگسالان دریافت روزانه ۴۰۰ میلی گرم از این ماده معدنی است منیزیم برای بسیاری از توابع متابولیک بدن ضروری است آن نیز برای حفظ عملکرد عصب و عضله و همچنین به عنوان ایمنی، قلب و سلامت استخوان مورد نیاز است.

۳. آهن

یک مشت پر از دانه هندوانه حاوی حدود ۰٫۲۹  میلی گرم آهن است این خیلی زیاد به نظر نمی رسد اما توصیه  FDA به بزرگسالان تنها دریافت ۱۸ میلی گرم آهن در روز است آهن یک جزء سازنده هموگلوبین است که برای حمل اکسیژن در بدن مهم است همچنین در بدن به تبدیل کالری به انرژی کمک می کند.

۴. فولات

در یک وعده دانه هندوانه ۲ میکروگرم فولات وجود دارد توصیه FDA به بزرگسالان دریافت روزانه ۴۰۰ میکروگرم فولات است  فولات، همچنین به عنوان اسید فولیک یا ویتامین B-9 شناخته شده است و برای عملکرد صحیح مغز مهم است و برای کنترل سطح هموسیستئین عمل می کند بالغین در سنین باروری حتی به مقدار  بیشتری از فولات نیاز دارند کمبود فولات در زنان باردار با برخی از نقائص لوله عصبی هنگام تولد همراه است.

۵. چربی های خوب

دانه هندوانه همچنین ارائه منبع خوبی از هر دو اسیدهای چرب تک اشباع و اشباع نشده به ترتیب  ۰٫۳ و  ۱٫۱ گرم می باشد به گفته انجمن قلب آمریکا، این چربی خوب در محافظت در برابر حمله قلبی، سکته و کاهش سطح کلسترول بد در خون مفید است.

نتیجه:

دانه هندوانه دارای خواص درمانی بسیاری است اگر چه مقدار برخی از مواد معدنی و ویتامین ها در آنها ممکن است به نظر کم باشد اما آنها هنوز بهتر از چیپس سیب زمینی و دیگر میان وعده های ناسالم هستند.

مطالب مرتبط

ارسال نظرات

پاسخی بگذارید

آخرین مطالب